Pressemelding fra Oslo Maraton:
 

Oslo by kan gjøre seg klar for en ny løpefest. Danske Bank Oslo Maraton nærmer seg, og 19. september går den årlige folkefesten i Oslos gater av stabelen. Danske Bank Oslo Maraton har nå passert 21 000 påmeldte, og de lengste distansene er for lengst fulltegnet. 

Oslo-Trippelen på 73 km er en ny distanse – og etterspørselen har vært stor. Allerede i vår ble det ventelister på Oslo-Trippelen. Her stiller 8 kvinner og 46 menn til start. 

- Det har vært like stor pågang som tidligere for å få løpe maratondistansen på 42 195 meter. 3200 hadde meldt seg på før distansen ble stengt av kapasitetshensyn. 24 % av de som er meldt på maratondistansen i Oslo er kvinner, og 76 % er menn. Gjennomsnittsalderen på deltakerne på maratondistansen er 38 år, og 93 % er bosatt i Norge, sier markeds- og kommunikasjonssjef Cathrine Stensaker.

Men det er ikke bare de aller sprekeste som kan delta under Danske Bank Oslo Maraton. 

- Dette er et arrangement for de fleste, og de største gruppene av påmeldte er å finne på de kortere distansene. Arrangøren ønsker at alle skal finne en distanse tilpasset sine mål og ambisjoner, sier Stensaker.

Når det gjelder de kortere distansene som «10 for Grete», «Barnas Maraton» og «3 for alle», opplever Danske Bank Oslo Maraton et jevnt trykk av påmeldinger de siste ukene før løpsfesten. Påmeldingen holdes åpen til 13. september, og arrangøren vil sørge for å få plass til alle som melder seg på de kortere distansene. 

- Vi skal lage 17. mai-stemning i Oslo midt i september, og vi gleder oss til å ta imot de mange tusen deltakerne. Dette dreier seg ikke bare om et løpsarrangement. Danske Bank Oslo Maraton tilrettelegger for en folkefest, sier Stensaker. 

- Det vil være over 30 kulturelle innslag rundt omkring i løypen på løpsdagen. Vi skal sørge for god stemning for både løpere og publikum, avslutter Stensaker.


Liste over påmeldte deltakere

Samleside for Oslo Maraton på kondis.no              

cathrine_stensaker_2015.jpg
Vi skal lage 17. mai-stemning i Oslo midt i september, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Danske Bank Oslo Maraton, Cathrine Stensaker.