Kommunikasjonsansvarlig_Julie_Uggen_.png-Når det gjelder antall påmeldte ligger vi noe under nivået fra i fjor. Men nå strømmer påmeldingene på, og med høyere påmeldingstakt enn på samme tid i fjor. Vi har god tro på at vi havner på rundt samme antall deltagere som i fjor, sier kommunikasjonsansvarlig Julie Uggen i Oslo Maraton.

Nå begynner flere av distansene å fylles opp med deltakere. Det er spesielt de lengste distansene som nå fylles opp raskt.

-De lengste distansene blir utsolgt først. Oslotrippelen som er på 73 km, har kommet for å bli. Distansen er fulltegnet, og allerede tidlig i sommer ble det ventelister. 63 menn og 8 kvinner stiller til start på Oslotrippelen, sier Uggen. Kommunikasjonsansvarlig i Oslo Maraton Julie Uggen

Mange vil også løpe maratondistansen på 42 195 meter.

-Dersom du ønsker å løpe maraton i Oslo har vi rundt 400 plasser igjen, sier Julie Uggen.

Men det er ikke bare de aller sprekeste som kan delta under BMW Oslo Maraton. Arrangøren ønsker at alle skal finne en distanse tilpasset sine mål og ambisjoner. For halvmaraton og «10 for Grete» er påmeldingene noe under nivået i 2015. Arrangøren regner med å få plass til alle som ønsker å melde seg på, og holder påmeldingen åpen til 14. september midnatt.

-Men vi kan ikke gi noen garantier for løpsplass. Det er stor interesse for å delta på de ulike distansene, hvor vi finner de største gruppene av påmeldte på de kortere distansene. Vi opplever et jevnt trykk av påmeldinger på disse distansene ukene før arrangementet, sier Uggen.

Arrangøren av Norges største by-løp ligger godt i rute med gjennomføringen av årets arrangement, som går av stabelen om 2 uker. BMW Oslo Maraton er et arrangement for alle, uansett alder og kondisjon. I Spikersuppa vil det være løp og aktiviteter for barn mellom 0 til 12 år. Løpefesten starter med «3 for alle» (3 km) fredag ettermiddag.

Dansk_og_musikk_Oslo_maraton_640.jpg

Og arrangøren vil ikke bare lage et løpsarrangement. Målet er å lage en folkefest, som viser bredden i kulturbegrepet.

-Det vil bli mange kulturelle innslag rundt omkring i løypen på løpsdagen. Vi skal sørge for god stemning for både løperne, deres heiagjenger og øvrig publikum. Vi håper flere vil ta turen ned til Oslo sentrum denne dagen, og lage folkefest i hovedstaden, sier kommunikasjonsansvarlig Julie Uggen i Oslo Maraton.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oslo Maraton Hjemmeside

Kondisreportasjene fra tidligere Oslo Maraton