– Ecotrail er et veldig spennende initiativ som tiltrekker seg løpere fra svært mange land. Det at de profilerer miljøtenkning rundt store arrangementer er veldig bra.
– WWF er jo opptatt av å ta vare på naturen og Ecotrail er en fin måte å vise hvordan man gjør dette i praksis. At de legger løypene ut i den flotte naturen rundt Oslo og samtidig har høyt miljøfokus på alle måter, er et eksempel til etterfølgelse.
Det sier Nina Jensen, generalsekretær i miljøorganisasjonen WWF Norge, som arbeider kontinuerlig for å forbedre norsk klima- og energipolitikk og vårt lovverk.
Kommunikasjonsansvarlig Marit Karlsen i Ecotrail Oslo følger opp:
- Ecotrail-løpene ønsker å øke bevisstheten om miljøtenkning, også under store idrettssamlinger. I motsetning til andre mosjonsarrangementer må blant annet deltagerne ha med sin egen drikkekopp. Ecotrail deler også ut en liten gjenbrukbar ”søppelpose”, som er påbudt å ha med for å unngå at løperne kaster fra seg papir langs traséen.
- WWF er en av våre samarbeidspartnere, og i år sørger de for merking av løypene på 18, 30, 45 og 80 km. Vi har også 18 km Nordic Walking for de som vil gå, sier Karlsen.
og gleder samtidig de ansatte med et startnummer
Miljøbevisst deltager på startstreken i fjorårets Ecotrail Oslo. (Foto: Kai-Otto-Melau)
Fokus på bærekraft, miljø og helse er populært blant de ansatte
- Ecotrail Oslo ønsker å støtte det viktige arbeidet WWF gjør til daglig. Vi har gitt 100 startplasser til organisasjonen. Disse kan WWF selge til fri pris til bedrifter, og beløpet går i sin helhet til miljøorganisasjonen. Ecotrail Oslo bekoster i tillegg medaljer og Altra terrengsko, som alle deltagerne får i 2016, sier Marit Karlsen.
WWF har allerede solgt 30 plasser til Accenture Norge, og Charlotte Drougge, Managing Director og sponsor for Accenture Norge sitt engasjement innen Corporate Citizenship, forteller at dette er godt likt blant de ansatte:
– Accenture Norge støtter WWF Norge på flere måter, og Ecotrail passer, som mye annet vi gjør sammen med WWF, godt inn i vår profil. Dette gjennom fokus på bærekraft, på miljø og helse – samt at konkurranser alltid er populære blant våre ansatte!
Ecotrail Oslo håper flere bedrifter følger Accenture Norge sitt miljøengasjement, og fokus på helse.
Kontakt Denise Kohn (dkohn@wwf.no) hvis din bedrift ønsker å gi ansatte en fantastisk utfordring og en stimulerende opplevelse, og samtidig støtte WWF sitt arbeid. Ordinær pris på startkontingentene er fra 600 – 1200 kroner.
Det er gøy å løpe langt sammen. (Arrangørfoto 2015).