Adidas lanserer denne våren sin største løpesatsing noen sinne gjennom kampanjen My Adidas Week. Adidas har i den forbindelse inngått et strategisk samarbeid med Elixia. Ti norske jenter er plukket ut til å fronte kampanjen. Målet er å motivere flere til å løpe.





Unge spreke Adidas-ambassadører (FOTO: Adidas/Elixia)

Ti norske jenter fronter Adidaskampanje
I sin satsning har Adidas valgt å rekruttere ti ambassadører gjennom Adidas Running sin facebookside. De skal bidra til å motivere andre til å trene ved blant annet å dele sine treningstips og erfaringer. Det var blant jentene at interessen viste seg å være størst. Av de over 500 som sendte inn søknad om å bli ambassadører, var nemlig 90 % jenter. På dette grunnlaget bestemte Adidas seg for å gjøre dette til en ren jentegruppe.

Adidas har i rekrutteringsprosessen vektlagt sine kjerneverdier, ekte, autentisk og mangfoldig, og har dermed endt opp med en allsidig sammensatt jentegruppe som representerer ulike bakgrunner og forutsetninger. Alt fra arbeidsnarkomanen som finner alle mulige unnskyldninger for ikke å rekke å trene til den dedikerte og erfarne løperen i den andre enden av skalaen.


Vi var så heldige at vi fikk møte ambassadørene som skal inspirere det norske folk til å løpe. Her er det Veronika Blom (helt til venstre i bildet) som presenterer seg. (FOTO: Silja Svanstrøm Amundsen)

Hensikten med en slik bredde er selvsagt at flest mulig skal finne en eller flere av ambassadørene som de føler at de kan identifisere seg med og dermed bli inspirert til å bli mer aktive løpere.

Og tro meg: Dette virker!!

Anerkjente profiler fra løpsmiljøet er også hentet inn for å coache ambassadørene i denne kampanjeperioden. Hanne Lyngstad bistår med tips om løpsteknikk mens Ingvill Måkestad Bovim forklarer viktigheten av riktig ernæring når man driver idrett.


Ingvill Måkestad Bovim og Hanne Lyngstad coacher ambassadørene i blant annet løpsteknikk og ernæring. (FOTO: Silja Svanstrøm Amundsen)

To nye løp: Løpebølgen og Jentebølgen
I forbindelse med denne storsatsningen har Elixia i samarbeid med en lokal teknisk arrangør også valgt å satse på løpsarrangementer i sommer. ”Løpebølgen” er det første løpet. Det går av stabelen i Oslo den 2. juni på Sognsvann mens ”Jentebølgen” vil bli arrangert 6. juni i Stavanger. Jentebølgen i Sandnes er en videreføring av løpet som Rogaland Friidrettskrets har arrangert i mange år og nå arrangerer i samarbeid med Adidas og Elexia etter at Bislett Alliansen fra 2013 har lagt ned sin Jentebølge-turné.

"Løpebølgen" er i følge arrangøren et løp for mosjonister hvor fokuset ligger primært på en fin dag for familie og venner. I Oslo kan du velge mellom to distanser; 4,5 km eller 9 km. I Stavanger løpes det 5 km i en løpsvennlig trasé. Mer informasjon om løpene finner du i terminlista til Kondis: Jentebølgen Stavanger  og Elixia Jentebølgen Oslo.

Så da er det bare å finne frem løpeskoene og la seg inspirere!