Kondismedlem Det kan være lurt å passe på at det ikke går for fort i starten. (Foto: Runar Gilberg) Sponset innhold
Kondismedlem (Foto: NRK) Sponset innhold
Foto: Eirik Førde Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Arne Dag Myking Sponset innhold Kondismedlem
Den tyske triatleten og løpebokforfatteren Dr. Matthias Marquardt demonstrerer øvelser for bedre løpeteknikk under en samling i regi av Asics i Berlin. I denne artikkelen videreformidler Kondis disse øvelsene. (Foto: Bjørn Johannessen) Sponset innhold Kondismedlem
Oppvarming kan ha mye for seg enten en skal løpe i landslagsdrakt eller en er mosjonist og skal delta i et helt vanlig løp. (Foto: Kjell Vigestad) Sponset innhold Kondismedlem
Fra HalvBirken i 2016, et turrrenn mange velger å stake pga. sin lette profil. Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme Sponset innhold Kondismedlem
I 2004 satte Marius Bakken norsk og nordisk rekord på 5000 m med 13.06,39. For å oppnå de prestasjonene han gjorde, gjennomførte Bakken store deler av sine intervalløkter på tredemølle - både sommer og vinter. (Foto: Per Inge Østmoen) Sponset innhold Kondismedlem
Finlands landslagstrener i langrenn, Reijo Jylhä, har for Kondis sine lesere satt opp et tre måneders treningsprogram. Programmet er delt opp i tre nivå, alt etter hvor mange dager i uka du ønsker å trene. (Foto: Bjørn Johannessen) Sponset innhold Kondismedlem
Hilde Aders jubler idet hun krysser mållinja som vinner av Oslo Maraton 2015. (Foto: Stian Schløsser Møller) Sponset innhold Kondismedlem
Bekkenhev Sponset innhold Kondismedlem
Marit Vala blir nr. 3 i Sørkedalsløpet i 2016. Foto: Heming Leira
Sponset innhold Kondismedlem
Marius Vedvik jublar for sigeren og løyperekorden på halvmaraton i Maratonkarusellen i Bergen sist laurdag. (Foto: Martin Huddart)
Sponset innhold Kondismedlem
Joan Benoit Samuelson tok OL-gull på maraton i 1984. Senere i år fyller den amerikanske maratonlegenden 60 år. (Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Skade lærer løpsglad kvinne - og mann - å spinne. (Foto: Wikipedia)
Sponset innhold Kondismedlem
Mye trening: Lena Selen trener 10 økter i uka. I denne artikkelen forteller hun hvordan hun trener for å prøve å ta ut sitt potensiale. Foto: Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
strava_skiclub
Sponset innhold Kondismedlem
Gammel_mann_med_stokk2
Sponset innhold Kondismedlem
Mye trening: Anne Nevin trener i hovedsak to ganger om dagen hver dag så lenge det lar seg gjennomføre i en hektisk hverdag med full jobb og oppfølging av to barn på ni og 12 år. Dagen starter vanligvis med en løpetur med familiens tre hunder, før hun løper videre til jobb.  (Foto: Ingrid Lorvik)
Sponset innhold Kondismedlem
Elisabet i aksjon under årets UM i Sandnes. Foto: Kondis
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
I boka My Life On The Run skriver Bart Yasso skriver om sitt liv som løper.
Sponset innhold Kondismedlem
Å delta i ein av dei mange vinterkarusellane i landet kan vera ein måte å ta vare på forma gjennom vinteren. (Foto: Bjørn Hytjanstorp)
Sponset innhold Kondismedlem
Hjerne_tredemølle3
Sponset innhold Kondismedlem
Full fart på onsdagens trening i Stangehallen for Rune Thomassen, Tor Øyvind Frøen, Rolf Bakken og Thomas Pedersen (Foto: Arild Dahl)
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Anders  Tøsse
Sponset innhold Kondismedlem
Trening_og_toeyning_640
Sponset innhold Kondismedlem
Olger fornøyd etter seier og ny solid pers på tiden 2.44.15 i Ålesund maraton i mai 2016. Foto: Helge Fuglseth
Sponset innhold Kondismedlem
Rekord: Her er det klart at Therese har klart å sette norsk rekord på 24 timers under EM. Etter dette fortsatte hun å løpe en time til. Foto: Johan Holmgren
Sponset innhold Kondismedlem
Satser: Ørjan Grønnevig vil øke treningsbelastningen fram mot EM i terrengløp. Foto: Per-Inge Østmoen
Sponset innhold Kondismedlem
Fornøyd: Solfrid Haugen kjente virkelig på godfølelsen under Jessheim Vintermaraton i går. Foto: Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
Den amerikanske løperlegenden Frank Shorter da han besøkte Oslo Maraton i 2014. (Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
Etter en lang sesong kan det være på tide å lade batteria. (Foto: Arne Dag Myking)
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
(Foto: Colourbox)
Sponset innhold Kondismedlem
Langløper: Titina Bakken er ikke så opptatt av å løpe raskt, men legger gjerne bak seg både 100 og 200 kilometer i uka. Foto: Bjørn Hytjanstorp
Sponset innhold Kondismedlem
Anders Aukland og Henrik Ingebrigtsen ga treningstips til besøkende hos Sportsmaster på Nesbru. (Alle foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Først i mål: Kari Lingsom vant med stor margin kvinneklassen under årets Norseman. Foto: Henriette Tronrud
Sponset innhold Kondismedlem
Team_united_bakeries (2560x1353)
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Bjørn Johannessen
Sponset innhold Kondismedlem
Jon Brown (t.h) har to ganger kommet på 4. plass på maraton i OL. (Foto: Mark Shearman)
Sponset innhold Kondismedlem
Planken
Sponset innhold Kondismedlem
Å løpe jevnt, gjerne ifølge med en av løpets fartsholdere, gir som oftest det beste resultatet. (Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Steve Jones i Great North Run 19988 (foto: Mark Shearman).
Sponset innhold Kondismedlem
Sponset innhold Kondismedlem
Fra Flømyrløpet i Sørdalskarusellen. Foto: Jørgen Skaug
Sponset innhold Kondismedlem
stoppeklokke_640x428
Sponset innhold Kondismedlem
Løpskadene kan melde seg på forskjellige steder, f.eks. i kne, legg, hæl og fot.
Sponset innhold Kondismedlem
Makspulsdiagram_stort
Sponset innhold Kondismedlem
Mosjonister kan trene etter mye av de samme prinsipper som eliteløperne, her representert ved Henrik Ingebrigtsen (foto: Bjørn Johannessen).
Sponset innhold Kondismedlem
(Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Rolf Birger Karlsen, Stovnerkameratene stilte sporty opp som mosjonist blant de beste på 800m under Tyrvinglekene i sommer. Foto: Heming Leira
Sponset innhold Kondismedlem
Sponset innhold Kondismedlem
Med solid trening og god planlegging på førehand, kan ein som oftast takle dei utfordringane som måtte dukke opp undervegs. (Foto: Runar Gilberg)
Sponset innhold Kondismedlem
Barfotløping eller løping med minimalistiske sko, som f.eks. Five Fingers, er morsom variasjon og ikke minst nyttig for teknikk og styrking av legger.
Sponset innhold Kondismedlem