Presidentens hjørne
Presidentens hjørne
Jogging, løping og media
Media var med på å bygge opp og forsterke joggebølgen på 1980-tallet. Dagbladet var tidlig ute som en aktiv medspiller for løpsarrangementer, bl.a for Osloløpet. Helt fra oppstarten av Osloløpet i 1975 var Dagbladet en aktiv sponsor og medarrangør til det som ble Norges største terrengløp med 9.000 deltakere i 1988. Dagbladet var ikke bare sponsor. Også redaksjonelt sto de på med mye stoff om trening og forberedelser til løpet og bidro til å skape stor oppmerksomhet omkring mosjonsløp i hele landet. Etter løpet publiserte Dagbladet en egen resultatavis praktfullt illustrert med bilder fra løpet som ble distribuert til hele Norge! Osloløpet ble hele Norges løp og løpet som dro i gang joggebølgen i Norge med god hjelp av Dagbladet.
I dag er verden forandret. Dagbladet formidler 15. april i år følgende budskap: - Ikke finn på å begynne å jogge! Det er ikke redaksjonen som sier dette. Dagbladet siterer justisminister Knut Storberget i en 8-siders artikkel. Det er fokus på regjeringens store utfordring i å stanse den dramatiske utviklingen i Norge når det gjelder økt antall overvektige og fysisk inaktive mennesker. Den rødgrønne regjeringen vil slanke og trimme Norge så den kommer i bedre form. Da kan ikke justisministeren slippes løs med private kolliderende synspunkter når han blir intervjuet som statsråd i regjeringen Stoltenberg! Gi den mannen et intensivkurs i mediakommunikasjon!
Enklest og mest effektivt
Jogging og løping er den enkleste og for de fleste den mest praktiske og effektive formen for kondisjonstrening. Norge inklusive regjeringen trenger en ny joggebølge preget av entusiasme og begeistring! Og Stoltenberg-regjeringen trenger både joggesko og motivasjon som hjelp til å effektivisere treningen for sine statsråder som klager over det hektiske livet som statsråd. I den samme Dagblad-artikkelen sier landbruksminister Terje Riis-Johansen:
- Etter at jeg ble minister er det dessverre blitt mer komplisert å ta vare på kroppen. Det er ikke umulig å sette av tid til å trene. Men det er krevende.
Møtte Jens på toppen<7b>
I 2004 møtte jeg Jens Stoltenberg på toppen av Fanaråken 2.068 moh. 12. august i år er han velkommen tilbake med alle sine ministre i mosjonsløpet Turtagrø-Fanaråken Opp som forbilder for en ny nasjonal løpsbevegelse på opptur. En bevegelse som kan lykkes med å få Norge i bedre fysisk form! Da vil regjeringen få inspirasjon og få oppleve i praksis hvordan arrangører rundt om lykkes med å skape løpsglede og begeistring høyt til fjells samtidig som deltakerne får unike naturopplevelser.
Arrangører som vil henge med i kampen om oppmerksomheten har mye å lære av en studietur til noen som virkelig lykkes i få god mediadekning. PR og positiv mediaoppmerksomhet kommer ikke av seg selv. Det handler ikke minst om å ha ildsjeler med gode evner og vilje til nyskaping, salg og markedsføring. Helge Brekke i Knarvikmila har med enorm entusiasme og pågangsmot klart å bygge opp Knarvikmila til et av Norges største løpsarrangement med 5.000 deltakare og har opparbeidet gode samarbeidsforhold med næringsliv og media både lokalt og regionalt.
Prisen for årets PR-stunt går likevel til Helge Kårstad i årets nyskaping Storehesten Opp i Gaular. Inspirert av suksessen Skåla 1848 m rett opp klarte Kårstad tre måneder før premiereløpet 8. juli å få med seg NRK-TV opp i helikopter for å markedsføre løpet og løypetraseen. Det ble en praktfull reportasje i sportssendingen i Dagsrevyen i beste sendetid. Kårstad har også fått regionavisen Firda med seg som en av mange sponsorer. Entusiasme og begeistring virker!
Følg med, bli inspirert og hold deg daglig oppdatert på Kondis.no!
Christian Prestegård
Kondis-president
Jogging, løping og media
Media var med på å bygge opp og forsterke joggebølgen på 1980-tallet. Dagbladet var tidlig ute som en aktiv medspiller for løpsarrangementer, bl.a for Osloløpet. Helt fra oppstarten av Osloløpet i 1975 var Dagbladet en aktiv sponsor og medarrangør til det som ble Norges største terrengløp med 9.000 deltakere i 1988. Dagbladet var ikke bare sponsor. Også redaksjonelt sto de på med mye stoff om trening og forberedelser til løpet og bidro til å skape stor oppmerksomhet omkring mosjonsløp i hele landet. Etter løpet publiserte Dagbladet en egen resultatavis praktfullt illustrert med bilder fra løpet som ble distribuert til hele Norge! Osloløpet ble hele Norges løp og løpet som dro i gang joggebølgen i Norge med god hjelp av Dagbladet.
I dag er verden forandret. Dagbladet formidler 15. april i år følgende budskap: - Ikke finn på å begynne å jogge! Det er ikke redaksjonen som sier dette. Dagbladet siterer justisminister Knut Storberget i en 8-siders artikkel. Det er fokus på regjeringens store utfordring i å stanse den dramatiske utviklingen i Norge når det gjelder økt antall overvektige og fysisk inaktive mennesker. Den rødgrønne regjeringen vil slanke og trimme Norge så den kommer i bedre form. Da kan ikke justisministeren slippes løs med private kolliderende synspunkter når han blir intervjuet som statsråd i regjeringen Stoltenberg! Gi den mannen et intensivkurs i mediakommunikasjon!
Enklest og mest effektivt
Jogging og løping er den enkleste og for de fleste den mest praktiske og effektive formen for kondisjonstrening. Norge inklusive regjeringen trenger en ny joggebølge preget av entusiasme og begeistring! Og Stoltenberg-regjeringen trenger både joggesko og motivasjon som hjelp til å effektivisere treningen for sine statsråder som klager over det hektiske livet som statsråd. I den samme Dagblad-artikkelen sier landbruksminister Terje Riis-Johansen:
- Etter at jeg ble minister er det dessverre blitt mer komplisert å ta vare på kroppen. Det er ikke umulig å sette av tid til å trene. Men det er krevende.
Møtte Jens på toppen<7b>
I 2004 møtte jeg Jens Stoltenberg på toppen av Fanaråken 2.068 moh. 12. august i år er han velkommen tilbake med alle sine ministre i mosjonsløpet Turtagrø-Fanaråken Opp som forbilder for en ny nasjonal løpsbevegelse på opptur. En bevegelse som kan lykkes med å få Norge i bedre fysisk form! Da vil regjeringen få inspirasjon og få oppleve i praksis hvordan arrangører rundt om lykkes med å skape løpsglede og begeistring høyt til fjells samtidig som deltakerne får unike naturopplevelser.
Arrangører som vil henge med i kampen om oppmerksomheten har mye å lære av en studietur til noen som virkelig lykkes i få god mediadekning. PR og positiv mediaoppmerksomhet kommer ikke av seg selv. Det handler ikke minst om å ha ildsjeler med gode evner og vilje til nyskaping, salg og markedsføring. Helge Brekke i Knarvikmila har med enorm entusiasme og pågangsmot klart å bygge opp Knarvikmila til et av Norges største løpsarrangement med 5.000 deltakare og har opparbeidet gode samarbeidsforhold med næringsliv og media både lokalt og regionalt.
Prisen for årets PR-stunt går likevel til Helge Kårstad i årets nyskaping Storehesten Opp i Gaular. Inspirert av suksessen Skåla 1848 m rett opp klarte Kårstad tre måneder før premiereløpet 8. juli å få med seg NRK-TV opp i helikopter for å markedsføre løpet og løypetraseen. Det ble en praktfull reportasje i sportssendingen i Dagsrevyen i beste sendetid. Kårstad har også fått regionavisen Firda med seg som en av mange sponsorer. Entusiasme og begeistring virker!
Følg med, bli inspirert og hold deg daglig oppdatert på Kondis.no!
Christian Prestegård
Kondis-president
Siste medlemssaker
Annonse