Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
F.v: Roy Åge Østerås, Anne Grethe Lindeberg og Ragnhild Tunaal på Kondis  sin løpeuke i Portugal med Springtime
BILDEGALLERI
F.v: Roy Åge Østerås, Anne Grethe Lindeberg og Ragnhild Tunaal på Kondis  sin løpeuke i Portugal med Springtime
F.v: Roy Åge Østerås, Anne Grethe Lindeberg og Ragnhild Tunaal under en av løpeturene på Salinasrunden i mars i år. (Foto: Hilde Johansen)
F.v.: Kristine  Brabæk Evensen, Helene Pramli Kvamme,  Anne Grethe Lindeberg, Dag Bjørndal, Ragnhild Tunaal, Andreas
Her dag inviterer Kondis til felles avgang for lunsj for de som ønsker det. Her er det f.v.: Kristine Brabæk Evensen, Helene Pramli Kvamme, Anne Grethe Lindeberg, Dag Bjørndal, Ragnhild Tunaal, Andreas
Kondistur til Portugal med Springtime 2022
Hver morgen kan de som ønsker det være med på morgenjogg på stranda. (Foto: Marianne Røhme)
Fjelløkta på Kondistur med Springtime i Portugal 2021
Fjelløkta går i flott løpeterreng i områdene rundt landsbyen Odeleite som ligger 30 minutters busstur fra hotellet. (Foto: Marianne Røhme)
Kondistur til Portugal på treningsleir med Springtime i oktober 2021
Det er også fint å starte dagen med morgenyoga under soloppgangen på stranda. (Foto: Marianne Røhme)
På Kondistur med Springtime i Portugal
På plattingen på stranda er det også mange andre treningstilbud som pilates, dans og yoga. (Foto: Marianne Røhme)
Kondistur til Portugal på treningsleir med Springtime i oktober 2021
De fleste løpeøktene foregår i pinjeskogen ved hotellet. (Foto: Marianne Røhme)
Kondis  sin løpeuke i Portugal med Springtime
Alle løpeøktene er tilpasset deltakere på alle nivå og passer enten en er erfaren eller helt fersk som løper. (Foto: Hilde Johansen)

Meld på Kondis sin oktobertur til Portugal - 15. mai øker prisen

Kondis arrangerer løpeuke med Springtime i Portugal fra 15.-22. oktober. Dette er en allsidig uke der det også blir tilbud om rulleski og sykling i tillegg til yoga, pilates og ulike former for styrketrening. Vurderer du å være med bør du melde på nå. 15. mai går prisen opp med 500 kroner.
Publisert
Artikkelen fortsetter under annonsen


Reisen er åpen for alle. Det er 1000 kroner i rabatt til Kondismedlemmer som oppgir rabattkoden fram til 17. juli. Du finner koden her. Er du ikke medlem, kan du melde deg inn her

Om du er usikker på om du har anledning eller ikke til å reise den 15. oktober, kan du avbestille reisen kostnadsfritt før 17. juli. Du har derfor ingenting å tape på å melde på i dag. Om du skulle ombestemme deg etter 17. juli, kan du booke om reisen kostnadsfritt fram til 30 dager før avreise. 

Her kan du lese mer om turen og melde deg på.

Under løpeuka tilbyr vi løpetrening hver dag og de fleste dagene får du tilbud om både morgenjogg og en ettermiddagsøkt. Mellom disse løpetreningene vil du kunne velge blant en rekke andre treningsøkter.

Eksemepl på program på løpeuke i Portugal
Program: Programmet for høstens uke er ikke klart ennå, men ovenfor ser du et program for en typisk løpeuke. Under høstens opphold vil det også bli tilbud om rulleski og sykling. Kanskje også innen svømming om noen ønsker tips til hvordan bli en bedre svømmer. Programmet er tettpakket fra morgen til kveld slik at du skal kunne velge hva som passer deg best. 

 

Alle treningene er tilpasset utøvere på alle nivå. Dette er en unik mulighet til å prøve ut treninger en ikke driver med til vanlig. 

Dagene starter kl 7.30 for de som ønsker det. Da kan du velge mellom en løpe eller gåtur på stranda etterfulgt av tøying eller du kan være med på morgenyoga. Begge øktene gir en svært god start på dagen, og får igang kroppen før vi går til frokost rundt kl 8.15. Om du heller vil sove litt lenger, er også det helt ok. Stranda ligger der, kun 100 meter fra hotellet, hele uka til din disposisjon når du måtte ønske det. Det tilbys også andre yogaøkter gjennom uka. Det er derfor ingen grunn til å stå opp tidlig om du ikke ønsker det. Her velger du selv hva du vil være med på av tilbud.

Her kan du lese mer om turen og melde deg på.

På morgenjoggen løper og går vi samlet ned til stranda, og beveger oss mot soloppgangen. Etter 15 minutter snur vi og beveger oss tilbake til start. Alle vil da både starte og avslutte turen samtidig uavhengig av hvilket tempo en beveger seg i. Når alle er samlet igjen avsluttes morgenøkta med litt tøying. 

Løpeøktene

De egentlige løpetreningene er på ettermiddagene. Her tilbys både løpeteknikkurs, ulike former for intervaller og tempoøkter, langturer og en fjelløkt. Det siste er en løpetur i Odeleite som ligger 30 minutters busstur fra Monte Gordo hvor vi bor. I Odeleite kan deltakerne velge mellom å løpe 10 eller 15 kilometer i småkuppert terreng med skogsveier og noe sti eller å gå 8 eller 10 kilometer. De som ønsker det kan også være med og løpe hjem etter fjelløkta. Da får en til sammen en liten maratondistanse i løpet av dagen. 

På alle løpeøktene vil det være løpetrenere for de fleste løpetempo enten du løper fort eller sakte. Den raskeste gruppa løper vanligvis i 4.40-fart på langturen, mens den seineste gruppa løper fra 7 minutter og seinere på kilometeren. Det er minst to løpeledere på hver gruppe. En som løper i front og en bakerst. Du bestemmer selv hvilken gruppe du vil følge. 

Allsidig uke

Kondisuka 15.-22. oktober er en allsidig løpeuke. Det vil si at det vil bli fokus på å tilby mye og god løpetrening. I tillegg vil vi også tilby andre kondisjonstreninger som rulleski og sykling både for å tilby alternativer til løping for de som ikke ønsker å løpe hver dag, og for å tilby gode restitusjonsøkter mellom løpetreningene. 

På kveldene blir det tilbud om ulike former for foredrag i plenumssalen. 

Hotellet

Springtime tilbyr flere ulike hoteller å velge blant. Arrangørhotellet er Dunamar. Her bor alle trenerne, og det er også her alle foredrag og informasjonsmøter blir holdt. 

De fleste deltakerne velger å bo på Dunamar, men du velger selv hvilket hotell du ønsker i forbindelse med påmeldingen. Vær obs på at om du velger et annet hotell enn Dunamar, kan du bli ganske alene i matsalen under frokost og middag som er inkludert i halvpensjonen. 

Hver dag vil Kondis invitere deltakerne til felles avgang for lunsj. Dette for at vi alle skal kunne være sosiale og spise sammen om vi ønsker det. Avgangstidspunktet for lunsj sendes på sms til deltakerne. 

Kondisrabatt

Det er 1000 kroner i rabatt for alle Kondismedlemmer. For å få rabatten må du oppgi Kondiskoden i forbindelse med påmeldingen. Du finner koden her. Er du ikke medlem kan du melde deg inn her

Her kan du lese mer om turen og melde deg på.

Kondis trenger din støtte
Bli medlem eller støtt oss med en gave hvis du ønsker at Kondis skal fortsette å spre treningsglede, skrive reportasjer, lage terminlister, kontrollmåle løyper, føre statistikker osv. På grunn av koronakrisen har store deler av annonseinntektene våre falt bort, og vi er i enda større grad avhengig av medlemskap og støtte fra våre lesere.

Bli medlem og få mange medlemsfordeler!

Gi en gave:
Vårt kontonummer er: 1503.35.18541
Vipps: 125957
 

Kommentarer

Alle kommentarer må undertegnes med fullt navn, fornavn og etternavn.
Vi forbeholder oss rett til også å utelate kommentarer som er av sjikanerende, politisk eller injurierende art.

Posting