I dag drar Nike i gang sin store kampanje "Menn versus kvinner": Hvem som løper lengst i perioden 13. mars til 19. april. Dette er en kampanje på verdensbasis: Er det kvinner eller menn som regisrerer flest km på nikepluss.com i løpet av de kommende 38 dager. I Norge er det Tone Damlie Aaberge og og jibbestjernen Andreas Håtveit som skal fronte kampanjen. Bildet: Tone Damlie Aaberge. Foto: Colin Eick
Frontfigurer: En pen syngedame og en barsk jibbestjerne skal få det norske folk til å snøre på seg løpeskoene og konkurrere om hvilket kjønn som samler flest km de kommende 38 dager. (Foto:Colin Eick)
"Grus jentene - nyt følelsen" sto det i Nike-annonsen i siste Kondis. Det ga noen syrlige kommentarer fra menn som tenker i tradisjonelle baner. Det har vel aldri vært noe stort mål for mannfolk å slå damene? Det er vel heller en selvfølge! Men da hadde de ikke studert annonseteksten. "Hvert steg teller" i denne kampanjen. Tone skal slå Andreas. Du kan logge deg inn på Nikepluss.com og følge duellen mellom dem. Og kampen mellom menn og kvinner i Norge og på verdensbasis.
Nike+: Nike samarbeider med Apple om denne teknologien og et eget menypunkt på iPoden dukker opp når du kobler til Nike+-teknologien. Med iPod Touch trenger du kun seonsoren som plasseres i skoen, før den er klar til å ta i mot dine treningsdata. Mottakeren, som følger med i Nike+ Kit, er allerede innebygd i iPod Touch (Foto: Colin Eick).