Det kommer til å bli arrangert både 5 og 10 km, begge løypene blir kontrollmålt. Begge distanser har start og mål i Rådalen ved utslaget av tunnelene.
Planen er at 5 km løper frem og tilbake gjennom den drøye 2 km lange Råtunnelen. Den manglende differansen løpes ute i retning Trollhaugen og justeres samtidig ved startpunkt i Rådalen.
Løypekart 5 km
På 10 km løpes først Råtunnelen retning Nordås, så inn i Søråstunnelen (snaue 2 km) retning Skeievatn og Flyplassen. Deretter tilbake til Nordås, før returen gjøres samme vei tilbake til Rådalen. Her vil også distansen bli justert ved vending Nordås og Skeievatn.
Løypekart 10 km
Grunnet gjeldene restriksjoner rundt Covid-19 er det besluttet at det kun blir plass til 800 deltagere totalt. Disse fordeles på 2 puljer på både 5 og 10 km. (aktiv og mosjon)
Skulle det komme lettelser i restriksjonene kan det bli åpnet opp for flere deltagere i de 4 puljene.
Når det totale antallet på hver distanse er nådd, blir påmelding stengt. Man bør derfor være tidlig ute for å sikre seg en plass i dette minneverdige løpet som kun blir arrangert denne ene gangen.
Veisjef Sverre Ottesen (i midten) hadde arrangør og løypemåler med på visning 7. september. Det blir en bred og fin løype det bør kunne løpes veldig raskt i.
Startkontingent Vårens Raskeste Eventyr
Meld deg på før 1. oktober:
Konkurranse/Aktiv kr 275.-
Mosjon kr 225.-
Løpets tekniske t-skjorte m/logo kr 25.-
Meld deg på etter 1. oktober:
Konkurranse/Aktiv kr 300.-
Mosjon kr 250.-
Familie mosjon inntil 4 medlemmer kr 750.-
Løpets tekniske t-skjorte m/logo kr 150.-
Alle som fullfører får løpets flotte medalje i bronse (5 km) og sølv (10 km).
I tillegg premieres alle klassevinnerne i konkurranse/aktiv med gullmedalje.
Gavekort til totalvinner herre/kvinne på begge distanser.
For påmelding, klikk på link (åpner 15. september)
Vårens Raskeste Eventyr går gjennom de nye tunnelene i Fana
Søndag 21. mars blir det åpnet for løping i de to nye tunnelene som skal skape flyt i trafikken rund Lagunen og Flyplassvegen. Dette er eneste mulighet å komme seg gjennom Rå og Sørås-tunnelen til fots.
Artikkelen fortsetter under annonsen