Kondismedlem Mye trening: Lena Selen trener 10 økter i uka. I denne artikkelen forteller hun hvordan hun trener for å prøve å ta ut sitt potensiale. Foto: Marianne Røhme Sponset innhold
Kondismedlem strava_skiclub Sponset innhold
Gammel_mann_med_stokk2 Sponset innhold Kondismedlem
Mye trening: Anne Nevin trener i hovedsak to ganger om dagen hver dag så lenge det lar seg gjennomføre i en hektisk hverdag med full jobb og oppfølging av to barn på ni og 12 år. Dagen starter vanligvis med en løpetur med familiens tre hunder, før hun løper videre til jobb.  (Foto: Ingrid Lorvik) Sponset innhold Kondismedlem
Elisabet i aksjon under årets UM i Sandnes. Foto: Kondis Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme Sponset innhold Kondismedlem
I boka My Life On The Run skriver Bart Yasso skriver om sitt liv som løper. Sponset innhold Kondismedlem
Å delta i ein av dei mange vinterkarusellane i landet kan vera ein måte å ta vare på forma gjennom vinteren. (Foto: Bjørn Hytjanstorp) Sponset innhold Kondismedlem
Hjerne_tredemølle3 Sponset innhold Kondismedlem
Full fart på onsdagens trening i Stangehallen for Rune Thomassen, Tor Øyvind Frøen, Rolf Bakken og Thomas Pedersen (Foto: Arild Dahl) Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Anders  Tøsse Sponset innhold Kondismedlem
Trening_og_toeyning_640 Sponset innhold Kondismedlem
Fornøyd: Solfrid Haugen kjente virkelig på godfølelsen under Jessheim Vintermaraton i går. Foto: Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
Den amerikanske løperlegenden Frank Shorter da han besøkte Oslo Maraton i 2014. (Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
Etter en lang sesong kan det være på tide å lade batteria. (Foto: Arne Dag Myking)
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
(Foto: Colourbox)
Sponset innhold Kondismedlem
Langløper: Titina Bakken er ikke så opptatt av å løpe raskt, men legger gjerne bak seg både 100 og 200 kilometer i uka. Foto: Bjørn Hytjanstorp
Sponset innhold Kondismedlem
Anders Aukland og Henrik Ingebrigtsen ga treningstips til besøkende hos Sportsmaster på Nesbru. (Alle foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Først i mål: Kari Lingsom vant med stor margin kvinneklassen under årets Norseman. Foto: Henriette Tronrud
Sponset innhold Kondismedlem
Team_united_bakeries (2560x1353)
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Bjørn Johannessen
Sponset innhold Kondismedlem
Kondis/Marianne Røhme
Sponset innhold Kondismedlem
Jon Brown (t.h) har to ganger kommet på 4. plass på maraton i OL. (Foto: Mark Shearman)
Sponset innhold Kondismedlem
Planken
Sponset innhold Kondismedlem
Å løpe jevnt, gjerne ifølge med en av løpets fartsholdere, gir som oftest det beste resultatet. (Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Steve Jones i Great North Run 19988 (foto: Mark Shearman).
Sponset innhold Kondismedlem
Sponset innhold Kondismedlem
Fra Flømyrløpet i Sørdalskarusellen. Foto: Jørgen Skaug
Sponset innhold Kondismedlem
stoppeklokke_640x428
Sponset innhold Kondismedlem
Løpskadene kan melde seg på forskjellige steder, f.eks. i kne, legg, hæl og fot.
Sponset innhold Kondismedlem
Makspulsdiagram_stort
Sponset innhold Kondismedlem
Mosjonister kan trene etter mye av de samme prinsipper som eliteløperne, her representert ved Henrik Ingebrigtsen (foto: Bjørn Johannessen).
Sponset innhold Kondismedlem
(Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Rolf Birger Karlsen, Stovnerkameratene stilte sporty opp som mosjonist blant de beste på 800m under Tyrvinglekene i sommer. Foto: Heming Leira
Sponset innhold Kondismedlem
Sponset innhold Kondismedlem
Med solid trening og god planlegging på førehand, kan ein som oftast takle dei utfordringane som måtte dukke opp undervegs. (Foto: Runar Gilberg)
Sponset innhold Kondismedlem
Barfotløping eller løping med minimalistiske sko, som f.eks. Five Fingers, er morsom variasjon og ikke minst nyttig for teknikk og styrking av legger.
Sponset innhold Kondismedlem
Ola Arne Schlytter med bilde fra treningsøkt i Ekeberghallen 10.januar 2008
Sponset innhold Kondismedlem
Alberto Salazar har gjort seg bemerket både som løper og trener. (Foto: wikipedia)
Sponset innhold Kondismedlem
Fotisettet varierer fra løper til løper, fra distanse til distanse og fra hastighet til hastighet. Fottøy og underlag spiller også en rolle. (Foto: Runar Gilberg)
Sponset innhold Kondismedlem
Lopsteknikk_04
Sponset innhold Kondismedlem
Sponset innhold Kondismedlem
Trond Hansen på høydetrening i Font Romeu på 1800 meters høyde i Pyrineene.
Sponset innhold Kondismedlem
Gjermund Sørstad setter norgesrekord i 24-timersløping på mølle
Sponset innhold Kondismedlem
Treningsapper_640
Sponset innhold Kondismedlem
friidrettsbane-tartan
Sponset innhold Kondismedlem
Etiopiske Imame Merga ble verdensmester i terrengløp i 2012. (Foto: Mark Shearman)
Sponset innhold Kondismedlem
SNERT I STEGET: Å ha sterke og eksplosive legger er ingen ulempeom en skal løpe fort. Her ser vi britene Mo Farah (til venstre)og Chris Thompson lange ut nokså synkront mot gull og sølv på10 000 m i EM i 2010. (Foto: Bjørn Johannessen)
Sponset innhold Kondismedlem
Fra et av løpene i ABIK-karusellen på Romerike 2015 (foto: Bjørn Hytjanstorp).
Sponset innhold Kondismedlem
Lore_of_Running_640
Sponset innhold Kondismedlem
Thomas_Alsgaard_2010
Sponset innhold Kondismedlem
Emil Zatopek i velkjent stil i tet. (Foto: Wikipedia/Deutsche Fotothek)
Sponset innhold Kondismedlem
Det hender at det som startar som ein roleg tur gradvis byggjar seg opp til å bli ein rask ein. (Foto: Runar Gilberg)
Sponset innhold Kondismedlem
Vetle Thyli og Christoffer Callesen i front i halvvveis i HalvBirken  2015. (Foto: Kjell Arild Andersen)
Sponset innhold Kondismedlem
Illustrasjon_treningsprogram_løping
Sponset innhold Kondismedlem
Aqquajogging_640
Sponset innhold Kondismedlem